خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 11:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حسینی کیا:

طرح عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی به تاریخ پیوست

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دچار انزواء شده است، گفت: تحولات داخلی این رژیم نشان از پوسیدگی آن است، در واقع طرح عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی به تاریخ پیوست.

 سیدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با تغییر موضع کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: بسیاری از کارشناسان روابط بین الملل اعتقاد دارند دیپلماسی نظام اسلامی ایران موجب تغییر و تحول اساسی در منطقه خصوصا خلیج فارس شده است.



نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس دیدگاه بسیاری از کشورهای همسایه نسبت به موضوعات مختلف از جمله سیاست عادی سازی روابط با صهیونیست ها که قبلا از سوی این رژیم جعلی مطرح بود، امروزه به عنوان یک اقدام نادرست محسوب می شود.



وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پیش بینی کردند که رژیم صهیونیستی طی بیست و پنج سال آینده وجود نخواهند داشت لذا اکنون شاهد تحقق مولفه های این امر هستیم، ادامه داد: در این میان باید اذعان کرد روحیه مبارزه با افراطی گری و همچنین سلطه طلبی در منطقه تقویت شده و این موضوع نیز بر شکست طرح عبری-غربی اثر مهمی گذاشته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دشمن زدایی در میان ملت های منطقه موجب خروج بیگانگان از منطقه شده و صهیونیست ها دیگر پایگاه های حمایتی قبل را ندارند، افزود: در حقیقت رژیم صهیونیستی دچار انزواء شده و حتی تحولات داخلی این رژیم نیز نشان از پوسیدگی آن است.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا دیدگاه کشورهای منطقه در خصوص عادی سازی روابط با صهیونیست ها تغییر کرده زیرا آنها دریافته اند رژیم صهیونیستی پشتوانه مناسبی برای کشورهای اسلامی نیست بلکه مسلمانان باید با همگرایی و هم افزایی در کنار همدیگر باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368300
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار